Trenings BH fra Kari Traa Foto: Kari Traa

Sport 1 30 om dagen

langrenn

Kom-i-gang med

langrenn

Skiløping belaster muskulaturen i størstedelen av kroppen og hjerte/lunger, og er en av de beste mosjonsformene.

LES MER
stavgang

Kom-i-gang med

stavgang

Rask stavgang er i ferd med å bli en anerkjent treningsform og kan være akkurat så hardt du vil. Treningsformen kalles også ofte for Nordic Walking, og kan utføres over alt der du kan gå - i terrenget, på stier, på grus og på asfalt.

LES MER
skøyting

Kom-i-gang med

skøyting

Langrenn er effektiv trening. Du får lett opp pulsen, du brenner mange kalorier og du jobber med muskulatur som er viktig for hele kroppen. Mange går kun klassisk langrenn men for variasjon kan det være fornuftig å prøve skøyting. Les artikkelen under og se instruksjonsfilmen så får du en god start.

LES MER
Løping

Kom-i-gang med

Løping

Jogging er en treningsform som er enkel å starte med for mange.

LES MER
svømming

Kom-i-gang med

svømming

Svømming er en effektiv form for trening. Store deler av kroppen brukes og belastningen på rygg, hofter, knær og ankler er minimal. I tillegg krever det lite utstyr. En badedrakt eller badebukse, en svømmehette og et par svømmebriller er alt du trenger for å komme i gang.

LES MER
sykling

Kom-i-gang med

sykling

Frister det å sykle? Å kunne kombinere effektiv transport med god trening? Å komme i form på vei til jobb mens andre stamper i bilkø? Sykle lange turer?

LES MER
hverdagstreningen

Den viktige

hverdagstreningen

Du trenger ikke løpe, sykle, gå på ski eller trene styrke for å nå de 30 anbefalte minuttene med fysisk aktivitet hver dag. Du kan også måke snø, slå plenen eller hogge ved.

LES MER