Ferietrening med Abilica i bagen

Strikk er det perfekte ferietreningsutstyret. Det tar nesten ikke plass i kofferten, veier lite og du får trent gjennom hele kroppen. 

Team Stronger anbefaler å ta med Abilica PowerBand og Abilica RubberBand på tur. Da er du godt utstyrt og kan sikre gode økter gjennom ferien. Her kommer 2 videoer med inspirasjon til et helkroppsprogram med strikk du kan kjøre i sommer!

 

Knebøy med Abilica PowerBand over hodet

Du trener: skuldre og triceps. En bredere beinstilling vil gjøre øvelsen tyngre da strikken blir strammere i topposisjon.
Gjennomfør 6-12 repetisjoner, 3-4 ganger.

Skulderpress med Abilica Powerband

Du trener: skuldre og triceps. En bredere beinstilling vil gjøre øvelsen tyngre da strikken blir strammere i topposisjon.
Gjennomfør 6-12 repetisjoner, 3-4 ganger.

Bicepscurl med Abilica PowerBand

Du trener: biceps og underarmer. En bredere beinstilling vil gjøre øvelsen tyngre da strikket blir strammere i topposisjon.
Gjennomfør 6-12 repetisjoner, 3-4 ganger.

Markløft med Abilica RubberBand

Du trener: bakside lår, setemuskulatur og nedre del av rygg.
Gjennomfør 10-15 repetisjoner, 4-5 ganger.

Hockey walk med Abilica RubberBand

Du trener: setemuskulatur og lår samt aktivering av muskulatur på utsiden av hofte og lår.

 

Push ups med Abilica PowerBand

Du trener: skuldre, triceps og bryst. Gjennomfør så mange repetisjoner du klarer 3 ganger etter hverandre. Legg inn en god pause mellom hvert sett.
For en lettere variant kan du ta øvelsen på knærne eller legge bort strikken.

Hoftehev med Abilica PowerBand og RubberBand

Du trener: setemuskulatur og bakside lår.
Gjennomfør 8-14 repetisjoner, 4-5 ganger.

Roing med Abilica PowerBand

Du trener: øvre del av rygg, bakside av skulder og biceps.
Gjennomfør 8-14 repetisjoner, 3-4 ganger.

Mageøvelse med Abilica RubberBand

Du trener: De rette og de skrå magemusklene samt hofteleddsbøyeren.
Gjennomfør 8-12 repetisjoner, 3-4 ganger.

Det er fult mulig å ta flere, eller færre gjennomføringer enn det som er beskrevet over. Pausene mellom hvert sett bør ligge på under 60 sekunder. Dette er et helkroppsprogram og kan trenes 2-3 ganger per uke, eller når du føler for litt bevegelse.

Husk at det er viktig å slappe godt av i ferien men at en treningsøkt før frokost, i løpet av dagen, eller på kvelden kan virke oppkvikkende og gjøre at man føler seg bedre og vedlikeholder formen i ferien. Ved godt vær kan det være deilig å trene ute, evt i skyggen om det blir for varmt i sola.

God ferie og god trening!