Utrening på gresset med Abilicaprodukter Foto: Abilica

Sport 1 Treningstips

Høstens favorittøkter

Fra Team Sport 1 Skinstad

Høstens favorittøkter

Høsten. Smak litt på det ordet. Dette er et ord som alene får opp pulsen hos hver eneste skiløper i hele Norge. Team Sport 1 Skinstad gir deg sine favorittøkter om høsten.

LES MER
balansepute

trening med

balansepute

En god balanse er viktig for deg, både i hverdagen og i treningssammenheng. Vi anbefaler trening med balansepute!

LES MER
Ekstra vekt

trening med

Ekstra vekt

Ønsker du mer belastning på treningen eller gåturen er vektmansjetter fine å bruke.

LES MER
strikker

Tren med

strikker

Har du testet styrketrening med strikker? En treningsstrikk gir deg mange muligheter for styrkeøvelser du kan gjøre hjemme som en del av dine 30 om dagen!

LES MER
YOGA

Namaste

YOGA

Ved å trene yoga regelmessig forbedrer du mobiliteten og får kroppen din i balanse.

LES MER
Vektvest

Ekstra utfordring med

Vektvest

En vektvest gir deg ekstra motstand og utfordringer i treningen! 

LES MER
Boksing

Tren hele kroppen med

Boksing

Boksetrening blir mer og mer populært. Det er en tøff og utfordrende treningsform som er veldig allsidig og trener absolutt hele kroppen!

LES MER
din nye treningskompis?

pulsklokka

din nye treningskompis?

Hvorfor bruke pulsklokke? La Team Sport 1 Skinstad fortelle deg hvorfor de bruker pulsklokka på hver eneste treningsøkt.

LES MER
Slyngetrening

Treningstipset:

Slyngetrening

Har du prøvd å trene med slynger? Å bruke slynger som utstyr gir deg mange muligheter for å trene hele kroppen og du kan gjøre øvelsene hjemme som en del av dine 30 om dagen-trening! 

LES MER
Styrke med treningsstrikker

Treningstipset:

Styrke med treningsstrikker

Har du testet styrketrening med strikker? Sport , Abilica og Team Sport 1 Skinstad gir deg noen tips til øvelser.

En treningsstrikk som for eksempel Abilica ExerTube gir deg mange muligheter for styrkeøvelser du kan gjøre hjemme som en del av dine 30 om dagen-trening!

LES MER
Styrketrening for mage og rygg

Treningstipset:

Styrketrening for mage og rygg

Sterk kjernemuskulatur er viktig for langrennsløpere, her er noen tips fra Petter og Mårten i Team Sport 1 Skinstad.

LES MER
Trening av balansen

Treningstipset:

Trening av balansen

God balanse er viktig i langrenn og i alle andre idretter. Her er noen effektive øvelser med Petter og Mårten i Team Sport 1 Skinstad.

LES MER
Styrketrening for bedre staking

Treningstipset:

Styrketrening for bedre staking

Staking blir stadig viktigere for klassisk langrenn, og kanskje spesielt i turløp. Her er noen tips for effektiv trening av stakemuskulaturen fra Petter og Mårten i Team Sport 1 Skinstad.

LES MER
Styrke og spenst

Treningstipset:

Styrke og spenst

Spensttrening er en kombinasjon av hurtighets- og styrketrening. Her viser Petter fra Team Sport 1 Skinstad noen enkle øvelser for effektiv barmarkstrening hvor du trener styrke i lår. Øvelsene passer like bra for ivrige birkebeinere som for deg som ønsker tips til styrkeøvelser for bedre spenst.

LES MER
Intervalltrening med staver

Treningstipset:

Intervalltrening med staver

Intervalltrening med staver er kanskje den mest effektive hardtreningen som finnes. Her viser Petter fra Team Sport 1 Skinstad noen veldig enkle og supereffektive intervalløvelser.

LES MER
Ferietreningstips

Enkle

Ferietreningstips

Her er noen enkle tips til effektive økter du kan gjennomføre i sommer og som ikke krever mer enn løpesko, shorts og t-skjorte.

LES MER
Kettlebell

Treningstipset:

Kettlebell

Kettlebells er et gammelt og velprøvd russisk redskap for styrketrening. De ”kanonkuleformede” vektene nevnes i skrifter helt tilbake til 1700-tallet. Kettlebells er en treningsform som får opp pulsen og styrker muskler i hele kroppen.

LES MER
massasjerulle

Treningstipset:

massasjerulle

Har du prøvd å trene med foamroller? Med en foamroller kan du tøye ut og massere såre muskler, det er kjempegod restitusjonstrening og øvelser med denne kan fint brukes som en del av oppvarmingen.

LES MER